Про те, як живе і працює Бориспільська «первинка», «Терміналу» розповів директор
КНП «Бориспільський міський центр первинної
медико-санітарної домопоги»
Черенок Євгеній Павлович.

— Нещодавно відкрилася амбулаторія № 2 по вулиці Київський Шлях, 24, які ще роботи плануєте на цьому об’єкті?
— Амбулаторія працювала ще з четвертого червня. Але не були виконані роботи з центрального входу амбулаторії, не облаштована рецепція. До цього використовувався лише запасний вхід. Амбулаторія повністю укомплектована персоналом, також працює лабораторія. Зараз амбулаторія запрацювала на повну потужність.
Вартість проведених робіт становила приблизно 1,6 мільйона гривень.
— Коли планується завершення ремонтних робіт в амбулаторії № 1 на вулиці Лютневій 12 і які послуги вона зможе надавати?
— Окрім кабінетів сімейних лікарів плануємо відкрити також кабінети вузьких спеціалістів: кабінет отоларинголога, офтальмолога, гінеколога та хірурга.
Плануємо зробити малу операційну. Багато операцій можна провести амбулаторно. Є навіть таке поняття — хірургія одного дня. Наприклад, можна буде проводити видалення ліпоми чи нігтя, що вріс, обробляти рани та накладати шви. Обов’язково буде денний стаціонар та, можливо, фізіотерапія. Також плануємо надавати послугу мамографії.
Остаточно сказати, як все буде працювати, можна буде лише після відкриття всіх амбулаторій. Ремонтні роботи обіцяють завершити до 27 грудня.
Бажано, щоб приміщення було закінчене до цієї дати, бо потім планується капітальний ремонт в амбулаторії № 4, що на вулиці Київський шлях, 11. В цій амбулаторії ремонт не робився, як мінімум, сім років. Також є проблеми з вентиляцією та підвалом. Підвал становить найбільшу проблему.
В будинку стара каналізаційна система і тому підвал постійно заливає водою. Стіни починають цвісти, що не відповідає санітарним нормам.
Капітальний ремонт на Київському шляху, 11 можна буде розпочати лише після завершення всіх робіт на Лютневій, 12. Бо поки триватиме ремонт ми, тимчасово, переведемо медичний персонал з амбулаторії №4 на Лютневу, а після закінчення ремонту персонал зможе повернутися в свою амбулаторію.
— Які ще плани на майбутнє?
— Щоб правильно керувати медичним підприємством, все має бути комп’ютеризовано. Всі робочі місця лікарів у нас укомплектовані ноутбуками та принтерами. Ми плануємо працювати з одним інформаційним додатком – «Медична інформаційна система» (МІС) , який нас підключатиме до «eHealth» (електронної системи охорони здоров’я). За допомогою цієї програми можна зручніше керувати підприємством.
Зараз час прийому не обмежений — звідси і черги. Ми будемо виходити на світову практику, час прийому становитиме 15-20 хвилин.
Щоб налагодити правильно роботу системи, нам потрібні власні сервери, які ми вже замовили. Вони мають прийти в листопаді. Коли все налагодиться, система об’єднуватиме всі п’ять амбулаторій.
Завдяки цьому пацієнт, який підписав декларацію, зможе віддалено переглядати свої аналізи, ознайомитись з робочим графіком лікаря і записатись на прийом.
Також ми вже заключили договір із мобільним оператором «Life». Скоро плануємо роздати лікарям робочі телефони. Всі пацієнти, що підписали декларацію з сімейним лікарем, отримають номери робочих телефонів лікарів і зможуть отримувати необхідну консультацію по телефону. Дзвонити можна буде з 8:00 до 20:00, в майбутньому час може змінитися, коли з’явиться статистика дзвінків.
27 жовтня ми відкрили «Черговий кабінет первинної медичної допомоги». В ньому працюватимуть фельдшери, що зможуть надавати якісну первинну медичну допомогу, надавати консультації та, за необхідності, зв’язатися з сімейним лікарем, з яким підписана декларація. Кабінет буде укомплектований електрокардіографом, дефібрилятором, необхідними медикаментами та інструментарієм. Кабінет знаходитись за адресою вул. Київський шлях, 24, амбулаторія № 2. Вхід буде з торця будівлі. Контактні телефони: 60-600 та 068 351 5636.
По суботах, до 14:00, в кабінеті працюватиме лікар, а з 14:00 до 20:00 — фельдшер. В неділю та святкові дні з 8:00 до 20:00 працюватиме фельдшер.
Скористатись послугами кабінету зможуть всі пацієнти, незалежно від того, підписали вони декларацію з сімейним лікарем чи ні.
Однак я хочу наголосити, що з червня місяця 2019 року відміняється «червоний список» пацієнтів (тих пацієнтів, що не підписали декларацію), і держава більше не виділятиме кошти на їх обслуговування. Тому, якщо в амбулаторію за допомогою звернуться громадяни, що не підписали декларацію з сімейним лікарем і стан їх не загрожує життю, їм буде запропоновано або підписати декларацію, або оплатити медичні послуги за власний рахунок.
— З якими проблемами стикається центр первинної медико-санітарної допомоги?
— Зараз основні проблеми виникають через недоліки в нормативно-правовій документації. Зокрема, найбільша проблема виникає під час засвідчення ненасильницької смерті вдома.
Є спільний наказ МВС, МОЗ та ГПУ «Про затвердження порядку взаємодії між органами та підрозділами національної поліції, закладами охорони здоров’я та органами прокуратури України при встановленні факту смерті людини».
Зокрема, у пункті II.3. сказано: «У разі смерті людини за місцем її проживання без ознак насильницької смерті або підозри на таку на місце події виїжджає лікар, а у випадках, передбачених наказом № 545, фельдшер закладу охорони здоров’я, який констатує факт смерті, проводить огляд трупа, за результатами якого інформує органи та підрозділи Національної поліції та адміністрацію закладу охорони здоров’я, що забезпечує потреби населення у медичному обслуговуванні на відповідній території, про можливість встановлення причини смерті без патологоанатомічного розтину та видачі лікарського свідоцтва про смерть (фельдшерської довідки про смерть)».
Зверніть увагу — чітко не прописано, який саме лікар має виїжджати. Чи лікар «первинки», чи лікар «вторинки», чи лікар екстреної медичної допомоги — чіткого формулювання немає.
У зв’язку з тим, що «первинка» не належить до закладів охорони здоров’я з цілодобовим режимом роботи, залучення лікарів «первинки» до роботи у нічний час є порушенням трудового законодавства.
Раніше цим займалася служба невідкладної допомоги, оскільки вона працювала цілодобово, але зараз цього немає.
З 1 вересня встановленням факту смерті у денний та нічний час займаються наші лікарі. Що, звичайно, для них вельми незручно. Оскільки після того, як лікар вів прийом весь день, його також можуть викликати вночі. Бували випадки, коли один і той самий лікар для встановлення факту смерті виїздив двічі за одну ніч. Також, якщо лікар веде прийом і йому потрібно виїхати з поліцією на констатацію смерті, це зриває амбулаторний прийом і викликає незадоволення пацієнтів. Найближчим часом й по цьому питанню ми напрацюємо спільне рішення.
— Євгенію Павловичу, як відомо, будь-яке підприємство — це, в першу чергу, люди. Яка ситуація з кадрами у вашому центрі?
— Ситуація з кадрами хороша. Всі діючі амбулаторії забезпечені персоналом. Додатковий набір людей здійснюється за потребою. Якраз з першого листопада плануємо взяти на роботу чотирьох лікарів.
Якщо набрати багато лікарів, і при цьому не буде необхідного навантаження, то, відповідно, вони будуть отримувати низьку зарплату. Наразі всі лікарі, що працюють в амбулаторіях, повністю справляються зі своєю роботою.
Також у нас працює багато молодих спеціалістів.
Зараз йде робота по наданню проїзних квитків для працівників, що користуються міжміським маршрутом №317.

Залишити відповідь

Будь ласка, введіть ваш коментар!
Будь ласка, введіть ваше ім'я