Ми обрали собі нового президента на найбільш чесних та прозорих виборах за всю історію незалежної України. Звичайно, комусь подобається новообраний президент, а комусь ні, але в будь-якому випадку країна визначилась з європейським курсом розвитку і запроваджує необхідні для цього реформи. На вимогу європейської спільноти ми взяли на себе зобов’язення провести реформу децентралізації влади в країні, тобто надати більше повноважень для управління на місцях. Це природньо для демократичного суспільства, адже пересічному громадянину простіше “достукатись” до депутата місцевого рівня та через нього здійснювати вплив на прийняття рішень та брати участь в місцевому самоврядуванні, аніж добитись аудієнції у президента чи депутатів Верховної Ради. Децентралізація означає максимальне усунення центрального апарату влади від управління регіонами на користь місцевої влади і громад. Простіше кажучи, ніякі президент, прем’єр-міністр разом із міністрами краще не знають, як управляти господарством на місцях, ніж фермер, який безпосередньо і щодня там працює. Це ж стосується і фінансової децентралізації, адже раніше всі податки міст, сіл і т. д. йшли в державний бюджет і потім з цього загального “котла” розподілялись по регіонам.

Таким чином заробляли всі по-різному, а ділили майже порівну на всіх, тому дотаційні бідні регіони особливо не переживали за свою низьку ефективність, адже все одно їх збитки перекривались за рахунок більш заможних областей.
Саме тому після революції гідності була розпочата робота з об’єднання міст, сіл і селищ в об’єднані територіальні громади і надання останнім більших повноважень, як це зроблено наприклад, в сусідній Польщі. Це дозволить зменшити кількість чиновників різних рівнів та місцевих депутатів, про скорочення яких так мріють українці, які на клітинному рівні не люблять «начальства». Водночас, після проголошення про об’єднання на території новосформованої об’єднаної територіальної громади мають пройти окремі вибори до місцевої ради. Поки що процес формування територіальних громад відбувається добровільно і за визначеною процедурою громадських слухань, проте до 31 травня 2020 року по всій території країни громади мають бути сформовані.
Формування сильної і економічно спроможної громади — це досить складний та трудомісткий процес, який вимагає залучення професіоналів, адже тут важливо тримати економічний баланс при розгляді потенціалу населених пунктів і зважати на інфраструктуру, якою користується громада.

Простіше кажучи, об’єднуватись в будь-якому випадку потрібно, але варто це робити так, щоб ніхто не залишився “за бортом”. Саме тому варто створювати громади не лише за територіальним розташуванням, а і з врахуванням потреб в інфраструктурі, таких як медичні і освітні заклади, сервісні та центри надання адміністративних послуг і, звичайно ж, транспортне сполучення. Задача надзвичайно складна, проте уникнути її вирішення не вдасться нікому. На щастя, станом на 14 травня 2019 року згідно офіційного сайту реформи децентралізації в Україні створено вже близько 900 об’єднаних територіальних громад ОТГ.
Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко прокоментував рух реформи децентралізації, зокрема і міст обласного значення, яким є місто Бориспіль.
Згідно поправки до Закону про децентралізацію, міста обласного значення можуть створювати ОТГ, приєднуючи до себе громади сусідніх населених пунктів.
«Процес об’єднання громад рухається. Вже 33 міста обласного значення приєднують до себе громади. 2019 рік буде ключовим в об’єднанні обласних міст, адже в 2020 чергові місцеві вибори мають відбутися на новій територіальній основі громад і вони відбудуться», — підкреслив міністр.

Як же йдуть справи в Борисполі та Бориспільському районі, запитаєте ви, особливо після того, як призначене президентом України в 2017 р. керівництво райдержадміністрації побило горщики з міською владою через переоформлення міжнародного аеропорту «Бориспіль» як платника податків в с. Гору? Найкращою відповіддю, яка допоможе зрозуміти громаді, на якій стадії знаходиться формування громад, стане те, що в Бориспільському районі досі не сформована жодна ОТГ. Хоча в офіційному перспективному плані Київської області Бориспільщина поділена на 3 громади: Мирненьску, Вороньківську та Бориспільську, з центрами в населених пунктах відповідно до назв.
Окремо в мережі інтернет з’явився і «оновлений» перспективний план об’єднання громад Бориспільського району, сформовані ще дві громади: Золочівська з центром в с. Гнідин та Чубинська з центром в с. Щасливе. І якщо вірити цьому малюнку, майбутня Бориспільська громада втратить ці економічно-привабливі території. Подейкують, що саме цей план може бути запропонований як основний, хоча і кардинально відрізняється від затвердженого урядом ще в 2015 році.
Термінал звернувся за роз’ясненням до голови Київської обласної ради Старіченка Миколи Анатолійовича з проханням прокоментувати ситуацію з формуванням громад на Бориспільщині, та якому плану вірити, адже за останній час в мережі з’явилось декілька графічних зображень поділу Бориспільського району на ОТГ.

“Єдиним достовірним джерелом інформації по формуванню ОТГ є і залишається перспективний план Київської області, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України №1206 від 18.11.2015 року. Будь-які зміни до цього плану повинні ним же і затверджуватись. Так як формування громад є процесом добровільним, то громади після проведення слухань мають звернутись в органи місцевого самоврядування і, прийнявши відповідне рішення на сесії, звертаються до відповідної обласної ради, яка вже, в свою чергу, пропонує такі зміни діючому уряду. Тому будь-які графічні зображення в соцмережах, які відрізняються від офіційно затвердженого плану у 2015 році, можуть бути чиїмись бажаннями, але по факту це просто картинки, які не відображають дійсний стан справ”, — пояснив ситуацію з з існуванням декількох різних зображень формування ОТГ на Бориспільщині Микола Анатолійович.
В будь-якому випадку в найближчий час Бориспільщину очікують цікаві зміни, як територіальні, так і кадрові. Насамперед, це зумовлено не тільки зміною вищого керівництва країни, а і закінченням часу, який виділений на добровільне об’єднаня громад в Україні.
А результати дострокових парламентських виборів взагалі можуть кардинально змінити вектор розвитку регіонів, і хтозна, скільки таких переспективних планів може з’явитись в майбутньому. Очевидно одне — реформа децентралізації є найбільш успішною реформою після революції гідності. ЇЇ зупинка чи відкат до вертикалізації влади призведе до шаленого соціального спротиву, адже людям буде важко пояснити значне зниження об’ємів місцевих бюджетів, за рахунок яких в останні роки будувались і ремонтувались дороги, тротуари та садочки зі школами. Правду кажуть, до хорошого швидко звикаєш, тому маємо надію тільки на позитивні зміни.

Залишити відповідь

Будь ласка, введіть ваш коментар!
Будь ласка, введіть ваше ім'я